torsdag den 20. april 2017

Der bliver rejst strafferetssag imod den tidligere direktør i boligforeningen.




GRÅSTEN: Den af Gråsten Andelsboligforening, den 6. april 2016, fyrede boligdirektør, som bestyrelsen efterfølgende  anmeldte til politiet for mistanke om bedrageri, for noget over 9 måneder siden, forøvet  i mod boligforeningen. Kommer for Retten i Sønderborg.
Det påståede bedrageri,  handler i hovedtrækket om for meget udbetalt løn, foranlediget af  og  til direktøren.

Politiets efterforskning, som er foregået hos Lokal Efterforskning i  Aabenraa, har bestyrket den opfattelse, som den afgåede bestyrelse, sammen med deres juridiske ekspertise,  i Gråsten Andelsboligforening havde, at  der var begået et bedrageri af direktøren. Og  Syd og Sønderjyllands Politi - advokatur, har nu anmodet om berammelse af  strafferetssag imod direktøren ved Retten i Sønderborg. 

Hvornår sagen præcis berammes, er endnu ikke fastlagt. Men det forventes den kommer til at foregå, inden for et par måneder. Forlyder det fra pålidelig  kilde. 


Den fyrede direktør udtalte den  5. august 2016 til Jydske Vestkysten, efter at han på den ekstraordinære generalforsamling i Andelsboligforeningen  var blevet bekendt med anmeldelsen:  

Jeg har aldrig været meldt til Politiet før, og det kan da godt være jeg må kontakte min organisation.”

Men jeg tvivler på, der bliver en straffesag ud af det, jeg har ved en fejl fået for stor en lønstigning, og de penge er jo modregnet.”

Jeg har ikke forsøgt at skjule noget som helst, og man har kunnet se alt i regnskaberne, de seneste tre år hvor jeg har været ansat.”

Åbenbart holdt  argumentationen, ikke, da Politiets Lokal efterforskning i Aabenraa undersøgte sagen, som nu har ført frem til at der rejses anklage ved retten i Sønderborg.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar